تاثیر رژیم Flexitarian بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1
نویسنده : saeed.bp

تاثیر رژیم Flexitarian بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت

پاسخ به این دو سوال مثبت است و می‌توان با اطمینان گفت که رژیم Flexitarian، گزینه مناسبی برای دستیابی به این هدف‌ها است. یکی از مطالعات PLOS Medicine در همین زمینه نشان می‌دهد که رژیم‌های نیمه‌گیاه‌خواری مانند رژیم Flexitarian، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را ۲۰ درصد کاهش می‌دهند. پیشگیری: داشتن اضافه وزن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل خطر در ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ شناخته می‌شود. اگر کاهش استفاده از گوشت‌های قرمز به کاهش وزن و حفظ وزن جدید در شما کمک کند، شانس بیشتری در مقابله با این بیماری خواهید داشت. بعضی از مطالعات علمی، پیروی از رژیم‌های گیاه‌خواری و نیمه‌گیاه‌خواری را با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت مرتبط نشان داده‌اند. کنترل: طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا (ADA)، رژیم‌های گیاه‌خواری از گزینه‌های مفید برای سلامتی انسان به‌ شمار می‌روند. از آن‌جایی که هیچ برنامه غذایی سخت و دشواری در رژیم Flexitarian وجود ندارد،‌ شما می‌توانید تغذیه راحتی داشته باشید و توصیه‌های پزشکان در زمینه دیابت را هم رعایت کنید. 

 

چه محدودیت‌ها و اولویت‌هایی در رژیم Flexitarian وجود دارند؟ - رژیم Flexitarian اساسا رژیم انعطاف‌پذیری است. پس بیشتر افراد می‌توانند این رژیم غذایی را متناسب با نیازها و شرایط خودشان تنظیم کنند. - بزرگسالانی که از رژیم Flexitarian پیروی می‌کنند،‌ باید روزانه از مکمل‌های حاوی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنند تا مواد مغذی مهم را برای بدن تامین کرده باشند. انتخاب مولتی‌ویتامین‌هایی که امروزه مختص جنسیت‌های مختلف طراحی شده‌اند، استراتژی مناسبی برای تامین نیازهای فیزیولوژیک هر انسان‌ محسوب می‌شود. - اگر به گیاه‌خواری اصرار دارید، همچنان می‌توانید بدون دغدغده از رژیم Flexitarian پیروی کنید. درواقع، حذف تمامی محصولاتی حیوانی در رژیم Flexitarian امکان‌پذیر است. - افرادی که با مشکل عدم تحمل گلوتن (موجود در گندم، جو و چاودار) مواجه هستند، به‌راحتی می‌توانند از رژیم Flexitarian پیروی کنند. این افراد باید از جایگزین‌های فاقد گلوتن در رژیم Flexitarian استفاده کنند. - مصرف نمک نیز در رژیم Flexitarian باید محدود باشد و وعده‌های غذایی نیز باید با نمک کم پخته شوند. 

 

نظر کارشناسان : L U.S. News به‌عنوان یکی از مراجع مهم و معتبری که رژیم‌های غذایی را بررسی می‌کند، از متخصصان تغذیه و دیگر متخصصان در زمینه‌های بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی درخواست کرده است تا رژیم Flexitarian را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار بدهند. در ادامه با جزئیات بیشتری در این مورد آشنا می‌شوید. امتیاز کلی :۴ از ۵ - رژیم Flexitarian که بر استفاده از میوه‌ها، سبزی‌ها، ‌غلات سبوس‌دار و پروتئین‌های گیاهی تاکید می‌گذارد، استراتژی سالم و هوشمندانه‌ای برای تغذیه است. بعضی از متخصصان می‌گویند که رژیم Flexitarian، رویکرد تغذیه‌ای مناسبی برای تمام اعضای هر خانواده به‌ حساب می‌آید. بهترین رژیم‌ها برای بیماری دیابت -۳.۴ از ۵ -رژیم Flexitarian، گزینه قابل اطمینانی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت و همچنین مدیریت آن محسوب می‌شود. متخصصان بر این ویژگی تاکید می‌گذارند که رژیم Flexitarian، افراد را به سمت مواد غذایی سالم سوق می‌دهد. 

 

بهترین رژیم‌ها برای سلامت قلب -۳.۸ از ۵ -برنامه غذایی ارائه‌شده در رژیم Flexitarian، اثربخشی بالایی برای سلامت قلب دارد. مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های مبتنی بر مواد غذایی گیاهی،‌ فشار خون و کلسترول خون را کنترل می‌کنند و درنتیجه مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند. ایمنی - ۴.۷ از ۵  - افرادی که از رژیم Flexitarian پیروی می‌کنند، لازم نیست نگران مشکلاتی مانند سوء‌تغذیه، کاهش وزن بیش از حد سریع و خطرات دیگر باشند. با این‌حال، شروع هر برنامه تغذیه‌ای باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد. کیفیت تغذیه‌ای -۴.۵ از ۵ -رژیم Flexitarian توانسته است که استانداردهای متعددی را از نظر کیفیت تغذیه‌ای کسب کند. بعضی از متخصصان می‌گویند که انعطاف‌پذیری بالا در این رژیم غذایی، خطر ابتلا به کمبود مواد مغذی را نسبت به رژیم‌های گیاه‌خواری دیگر کاهش می‌دهد. 

تاثیر رژیم Flexitarian بر کاهش احتمال ابتلا به دیابت




:: موضوعات مرتبط: سلامتیسم , ,
:: برچسب‌ها: سلامتیسم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: